пʼятниця, 24 жовтня 2014 р.

ВІДКРИТИЙ УРОК З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

ВІДКРИТИЙ  УРОК З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Тема.    Осінь така мила … Створення образу дівчини – осені за віршем П.Тичини «Осінь така мила».
Мета.   Удосконалювати вміння учнів малювати людей в русі фарбами , передавати пропорційне співвідношення частин тіла . Розвивати творчість ,
фантазію та вміння передавати колорит осені в малюнку. Виховувати естетичні смаки , охайність.
Обладнання. Таблиця, малюнки (зразки дитячих робіт), репродукція картини І Левітана « Золота осінь» , ілюстрації, фотографії з осіннім пейзажем.                                                                                                                                                                                        
                                                 Хід уроку                                                                                                                                   Клас прикрашений осінніми листочками , гілочками калини та горобини.
1.     Організаційна частина .
2.     Актуалізація опорних знань .
3.     Повідомлення теми і мети уроку.
На попередньому уроці ми з вами малювали… А кого будемо малювати сьогодні я  не скажу прямо . Вам самим треба здогадатись , а я лише трошки підкажу.
                      1). Відгадування загадки.
Вчитель під музику читає вірш.
Вона нарядилась
В дороге намисто,
Золоте волосся
Розплела над містом.
          Кольорові фарби
          Вийняла з кишені
          І усе малює 
         Жовтим по зеленім.
Здогадатись можна
В парку по деревах:
Є червона фарба
В неї і рожева.
          Ще й відтінків різних
          Безліч вона має.
          Що ж то за красуня
          Хто з вас відгадає?
          3. Повідомлення теми і мети уроку.
            - Так , це, звісно, відома чарівниця – красуня–осінь, яка неквапливо мандрує землею і помахом руки змінює все довкола. Вона перетворила ліси, парки і сквери у казковий барвистий букет. Клен подарував до букета оранжеві зорі своїх листочків. Горобина прикрасила його червоними гронами ягід і золотавими листочками – рибками . Немов золоті монетки , засяяли  сліпучі багряні ліхтарики тремтливого листочка на осиці.                                                                                                                                                                                            
        Отже, як ви вже всі здогадалися, що на сьогоднішньому уроці ми будемо малювати осінь , але осінь незвичайну, розвиваючи свою фантазію та вміння передавати колорит осені на малюнку.
          4. Робота над темою уроку.
1)Бесіда.
-  Коли до нас при ходить осінь за календарем ? ( Після літа )
-  Яка буває осінь?  (Пізня ,рання , золота)
-  Яка вам найбільше подобається ?
-  А звідки в осені стільки золота ?
 2)Слухання легенди.
    За народним переказом Осінь – старша дочка Сонця . Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю , Сонце сказало їй: « Забирай все моє багтство. Я віддам все своє золото. Будь щедрою, і люди любитимуть тебе.»
-         Чи виконує Осінь накази Сонця?
    Учень                     Коли вона  заходить в сад –
                                   Наллється соком виноград,
                                   Чудові яблука ранет
                                  Солодкі стануть , наче мед.
                                              Як помандрує по гаях
                                              З чарівним пензлем у руках-
                                              Все розмалює на путі ,
                                              Берези стануть золоті
                                              І ми її уклінно просимо
Всі: Заходь у гості , щедра Осіне !     ( Заходить Осінь)
         - Гляньте , діти: щедра красуня завітала до нас із гостинцями, розмалювала яскравими фарбами дерева та кущі, встелила ошатним килимом землю.
  2). Декламування вірша ученицею.
  - Я Осінь золота . Я завітала,
    Щоб зараз ви мене найкраще змалювали
   Я подарую вам калиноньку в намисті
   Шипшину і гриби , ще й айстри променисті!
   А хто мене найкраще тут змалює,
   Тому щось особливе подарую.
   - Домовились?
   3). Словесне малювання  дівчини – Осені.
   4). Інструктаж до практичної роботи.
    - Художники часто змальовують осінь в образі чарівної дівчини.
Зображення постаті людини зумовлюється пропорціями її тіла. Довжина ніг- це половина всього тіла. Ноги завжди довші , ніж руки. Висота голови повинна вміститися у висоті постаті дорослої людини 7-8 разів, дитини –5-6 разів.
    Композицію будемо виконувати в теплому колориті.
5). Повторення правил безпеки при роботі з різними художніми матеріалами та інструментами на уроках образотворчого мистецтва.        
         5. Практична діяльність учнів.     ( Під музику.)
         6.Фізкультхвилинка.
Дидактична гра « Чарівна торбинка».
Відгадування загадок про овочі, хто відгадає, той витягує з закритими очима , обмацує, відгадує, що саме витягнув.   
         7. Продовження практичної діяльності учнів.
         8. Підсумок уроку.
Перегляд , демонстрування і обговорення дитячих робіт.
Дівчинка-Осінь вибирає кращі, нагороджує.


Немає коментарів:

Дописати коментар